STAFF HANDBOOK


I.    PROFILE

Name                          : Retno Wulan Dari, M. Pd

Current position          : English Lecturer

NIP                              : 198406272009122003

NIDN                           : 0727068401

ID SINTA                    : 6011452

ID SCOPUS               :

 

 

II.   Academic Background

 

Degree

University

Year

English Language Teaching,  Faculty of languages and Arts (S1)

Universitas Negeri Surabaya - Indonesia

2002-2007

Magister in Language Teaching   

 Universitas Negeri Surabaya  - Indonesia

2007-2009

 

 

 

 

 

 

 

III. Job Experiences

Position

Institution

Year

English Lecturer

Unesa-Indonesia

2009 - now

 

 

 

 

 

 

 

IV.  Research and Development Project (in 5 years)

No.

Title

Year

1.     

Analisa Keterbacaan Wacana pada Bahan Ajar Literal Reading pada Prodi Pendidikan Bahasa Inggris

2015

2.     

Pengembangan Kemampuan Mengajar Toefl Bagi Guru di SMAN 1 Krembung

2016

3.     

Peningkatan Kemampuan Menulis Esei Exemplification Melalui Penerapan Peer Review pada Mahasiswa Prodi Pendidikan Bahasa Inggris Unesa

2016

4.     

Peningkatan Keterampilan Pembuatan Soal Try Out TOEIC pada Guru SMK Negeri 2 di Surabaya

2017

5.     

Pengembangan Bahan Ajar Mata Kuliah Critical Reading Berbasis Higher Order Thinking untuk Prodi Pendidikan Bahasa Inggris

2017

6.     

Pelatihan Literacraft pada Staff Perpustakaan Kebun Binatang Surabaya

2018

7.     

Pelatihan Pembuatan Media Pembelajaran Literasi Non-Toxic di TK Al Kautsar Pondok Maritim Surabaya

2018

8.     

Pengembangan Brosur Panduan Evaluasi Informasi dan Sumber Referensi Bagi Mahasiswa Prodi Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Negeri Surabaya

2019

9.     

Pelatihan Pembuatan Materi Literasi Tanggap Bencana bagi Keluarga pada Staf Badan Penanggulangan Bencana Daerah Provinsi Jawa Timur

2019

 

V.  Recent Publication (in 5 years)

No.

Title

Year

Journal/Proceeding

Link/DOI

1.

Mixed-Proficiency Peer Review Group and its Contribution towards Quality Improvements in Students’ Written Expository Essay. Proceedings of the 2nd Social Sciences, Humanities and Education Conference: Establishing Identities through Language, Culture, and Education (SOSHEC 2017)

2017

Proceeding SOSHEC 2017

https://dx.doi.org/10.2991/soshec-18.2018.60

2.

The Freshmen’s Metacognitive Awareness of Reading Strategies. Proceedings of the 2nd Social Sciences, Humanities and Education Conference: Establishing Identities through Language, Culture, and Education (SOSHEC 2018)

2018

Proceeding SOSHEC 2018

https://dx.doi.org/10.2991/soshec-18.2018.39

 

VI.  Patent and Proprietary Rights

No.

Title

Year

Types

Certificate Number

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII.  Industry Collaborations

No.

Partner

Year

Field

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIII. Membership of Professional Organization

No.

Name of Organization

Year

1.

TEFLIN

2020-now